This course will focus on applying the entrepreneurship of Stanford MBA. In these principles, the course proposes three case studies: Southwest Airlines, Magis Capital, and the Jesuits’ business of education.
In the case of the Jesuit's principles, for example, follows the idea of “First Who… Then What”. The course defends a humble approach to leadership, that represents Level 5 Leadership (a paradoxical blend of personal humility and professional will). The Exercises and Examen follow the professor Collin's ideas.
The Jesuits use of technology, like the printing press during the Counter-Reformation are good examples. The course serves to connect some of the main topics with the main topics in the entrepreneurship teaching of Collin's and other Stanford Faculty, which is widely followed in American business culture and in business journals like The Economist.
Em Português:
Este curso se concentra na aplicação do empreendedorismo do MBA em Stanford. Nestes princípios, o curso propõe três estudos de caso: Southwest Airlines, Magis Capital e os negócios de educação jesuíta.
No caso dos princípios jesuítas, por exemplo, segue a ideia de "Primeiro Quem ... Depois o quê". O curso defende uma abordagem humilde, que representa o nível 5 de Liderança (uma mistura paradoxal de humildade pessoal e vontade profissional). Os Exercícios e Exame seguem as ideias do professor Collin.
O uso da tecnologia pelos jesuítas, como a imprensa, durante a Contra-Reforma, é um bom exemplo. O curso serve para conectar alguns dos temas com os principais tópicos do ensino de empreendedorismo de Collin e outros professores de Stanford, amplamente seguido na cultura empresarial americana e em revistas de negócios, como The Economist.